2023年6月17日土曜日

6月のゆりの展示会2023 最終日 Lily Fair June 2023 the Last Day.

無事に最終日を迎えることができました。

本日の中村農園もアツい一日となりました。

一般公開日ということもあり、673名ものお客様にご来場いただきました。 

Lily Fair June 2023 reached the last day of the event without incident.

It was “hot” day at the fair.

As it is an open day to the public, we had 673 guests at the fair.


 ステージイベントについて

About today’s stage events.

本日は、インターフローラワールドカップ2023日本代表・小松弘典さんによる「ユリを使ったフラワーアレンジメント教室」が行われました。

“Flower Arrangement Class with double flowered lily” was held by Mr. Komatsu who is a representative of Japan at the Interflora World Cup 2023.

印象的だったのは、アドバイスを求められた時に「いいですねー」という一言から入られていたことでした。

堅苦しい説明はなく、基本的なことをのみを伝え自主性に任せる自由度の高い教室だったと思います。

What impressed me was that when he asked for advice, he told the participants in the first word that it was a nice work. There were no difficult explanations, and the class have a lot of flexibility to leave the student's own initiative.

 

参加者の皆さんも、それぞれ緊張しつつも自由にアレンジを楽しまれていたようでした。

The participants seemed to enjoy the arrangement freely, although a bit of nervous.

 

小松さんのお手本
Here is a Mr. Komatsu’s arrangement sample.

小松さんのお手本
Here is a Mr. Komatsu’s arrangement sample.

参加者さんの作品
Here is a participant’s Arrangement work.

参加者さんの作品
Here is a participant’s Arrangement work.

 

キッチンカーについて

About food trucks

藤家 本店さんは、カレーと牛串を提供していただきました。

私自身、試食の時から数えて5杯はいただきました。

美味でした。

We served the grilled beef BBQ and curry rice from Fujiya-Honten. I have had five since the tasting.

It was very tasty.


 tanacafeさんは、軽トラさえも映えさせてしまうステキなご夫婦が、おいしいコーヒーと焼き菓子を提供してくれておりました。

The lovely couple at Tanacafe served guests drip coffee and baked sweets with their stylish truck.


最後に、今年も大きな事件や事故等なく無事終了することができて良かったと思います。

ご来場いただいた全ての皆様とイベント開催にあたりご協力いただいた全ての皆様に厚く御礼申し上げます。

Finally, we are glad that this year’s event ended without any accidents.

We would like to express our deepest gratitude for coming and for your cooperation in organizing the event.



 


そして、小松弘典さんのインターフローラワールドカップ2023での活躍を、いやチャンピオンになることを心よりお祈りしております。

We also wish Mr. Hironori Komatsu the best of luck at the Interflora World Cup 2023, and hope he will be a “champion” !!