2023年6月16日金曜日

6月のゆりの展示会 2日目 Lily Fair June 2023 Day 2.

 2日目となる本日は、朝から晴れでした。

永良部からのお客様に「高知は暑い」と言っていただけるほどの暑さでした。

そんな中294名のお客様にご来場いただきました。

Today, the second day, was sunny from the morning.

It was so hot that even guests from Okinoerabujima, further south than Kochi, said it was hot in Kochi.

In this situation, we had 294 guests at the fair.

 

本日のステージイベントについて

About today's stage events.

本日は、インターフローラワールドカップの2023年大会代表に選ばれた、小松弘典さんによる「オリエンタル八重を使ったデモンストレーション」が行われました。

アレンジは、静かな雰囲気の中、淡々と進められました。

 ‘A Floral Demonstration With Double Oriental Varieties' was performed by Mr. Komatsu who is a representative of Japan at the Interflora World Cup 2023.

The performance were carried out in a quiet, unobtrusive atmosphere.


トークでは、アレンジャーという視点からのユリに対する率直な感想、八重という選択肢に対する期待感について語られました。

In the talk, he spoke about his frank impressions of lily as an arranger and their expectations of double varieties.

 

小松さんのアレンジの一部です。

Here is some of Mr. Komatsu's arrangements.

小松さんのアレンジの一部です。

Here is some of Mr. Komatsu's arrangements.

小松さんのアレンジの一部です。

Here is some of Mr. Komatsu's arrangements.


キッチンカーについて

About food trucks


 本日は、ピッツェリア ブル エ アルベロさんでした。

提供されたのは、ピッツァの定番マルゲリータでした。

Today's dish was from Pizzeria Blu e Albero,

We served the classic pizza Margherita.


イタリア国旗と同じトリコロール!こちらもヴォーノでした。

Tricolour, the same as the Italian flag! Here is also Vono.


明日は、いよいよ最終日です。

ひきつづき晴れることと、多くの皆様のご来場をお祈りしております。

Tomorrow, finally the last day.

We hope it’s going to be sunny as today and have lots of visitors!